m 06 24 74 25 40 | info@dragan.nl

2toDrive bij Rijschool Dragan

Rijexamen op je zeventiende!

Bij Rijschool Dragan kun je dankzij 2toDrive al beginnen met rijles wanneer je 16.5 jaar bent! En het is mogelijk om al examen te doen op je zeventiende verjaardag! Dit is de ideale kans om vroeg jouw rijbewijs te halen.
Al vanaf je zestiende is het toegestaan om theorie-examen te doen. Een jaar later mag je rijexamen doen. Wanneer je slaagt mag je (onder begeleiding van een coach) rijervaring opdoen. Wanneer je achttien bent, kun je individueel de weg op!
Rijschool Dragan uit Amsterdam begeleidt je graag in dit proces en dus kun je al op jonge leeftijd rijlessen bij ons volgen. Ook voor de jongere leerlingen hebben wij veel aandacht en hechten wij grote waarde aan een professionele benadering van de verschillende verkeerssituaties.

Hoe werkt 2toDrive bij Rijschool Dragan?

Wanneer je eerder dan je achttiende verjaardag jouw rijbewijs haalt, kun je deze aanvragen bij de gemeente. Je hebt dan wel een begeleiderspas nodig die je kunt aanvragen via www.2todrive.nl. Op deze pas staan de namen van maximaal vijf personen die je mogen begeleiden tijdens jouw autoritten. Natuurlijk mag je vanaf je achttiende wel individueel de weg op. Vanaf dat moment heb je dus ook geen begeleiderspas meer nodig.

Waarom biedt Rijschool Dragan 2toDrive aan?

Uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) blijkt dat jaarlijks zestien verkeersdoden kunnen worden voorkomen wanneer jongeren in het eerste jaar dat zij mogen rijden worden begeleid door een ervaren bestuurder. Zij nemen op dat moment dus tijdelijk de rol van een rijinstructeur over. Verschillende onderzoeken in het buitenland tonen dezelfde resultaten aan. In Duitsland blijkt bijvoorbeeld dat jongeren 30% minder ongevallen en 20% minder overtredingen veroorzaken wanneer ze het eerste jaar onder begeleiding van een coach rijden.

Extra nadruk op risicosituaties

Rijschool Dragan uit Amsterdam biedt zelf professionele rijlessen aan jonge leerlingen, waarbij we bij deze extra kwetsbare groep extra nadruk leggen op de gevaren in het verkeer. Zo staan we regelmatig stil bij lastige risicosituaties. Zo kweken onze leerlingen al vroeg een goede bewustwording van het verkeer om hen heen!

logo_1 logo_2 logo_3 logo_5 logo_6